28 Ekim 2015 Çarşamba

ZARI TERS GİDEN İNSANLAR...

ZARI TERS GİDEN İNSANLAR...
Bu laf bana ait değil.Büyük yazar Dostoyevski Kumarbaz adlı eserinde söylemiş: "Hayat bir kumar gibidir,zarın ters gitmeye görsün,ya... sanatçı olursun,ya yazar olursun,ya da şair..ve de yalnız bir insan" Bu insanlardan biri de benim gibi...O nedenle çook etkilendim bu sözcükten.Kötü zar gelmesi Dostoyevski'nin ima ettiği (kendisi iyi bir kumarbazdı) yalnızca kumarda olmuyor.Evlliklerde,ticari hayatta,dostluklarda... yaşamın her kesiminde.Özellikle evliliklerde...Bazı insanlar sürekli hep-yek(1-1) atarlar nedense. Anasıra dübara(2-2),dört cihar(4-4),düsse(3-3) veya en kötüsü 3-2 gelse neyse...Konuya uyan şiir; dostum bizim kuşağın en değerli şairi Refik Durbaş'dan:
ÇIRAK ARANIYOR:
Elim sanata düşer usta
Dilim küfre,yüreğim acıya...
Ölüm hep bana
Bana mı düşer usta?
Sevda ne yana düşer usta?
Hicran ne yana
Yalnızlık hep bana
Bana mı düşer usta?
Gurbet ne yana düşer usta?
Sıla ne yana
Hasret hep bana
Bana mı düşer usta?

Bilmem anlatabildim mi?








 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder