28 Ekim 2015 Çarşamba

KİTAP OKUMAYAN BİR ÜLKEYİZ...

KİTAP OKUMAYAN BİR ÜLKEYİZ...
Araştırmalar,özellikle son yıllarda... Bizim ahalideki kitap okuma oranının çook düşük olduğunu gösteriyor.Bırakın AB ülkelerini ve Uzakdoğuyu... Asya ve Afrika ülkelerinden bile çook geriyiz.Facedeki geyik muhabbetleri,cep tlf.ları,magazin medyası ve muhteşem dizi filmler ortamında normal bir olay da.Bu oranın .1 olması biraz üzücü gibi geliyor bana(!)
Birçok ülke ile aramızda uçurum var...
İngiltere ve Fransa'da düzenli kitap okuma alışkanlı...ğı %31,Japonya'da %40,Rusya'da %25,Malezya'da %10,Özbakistan'da %8...iken, bu oran Türkiye'de %0.01...
Batıda; öğretmenlerin kontrolü ile öğrenciler güne okuma saati ile başlıyor. En az 1saatlik özel okuma saatinin ardından, günlük eğitimlerine devam ediyorlar. Ayrıca medya çocukların okumasına yardimci oluyor.Saçma-sapan programlar çocuklara yasak..Mozart müziği,müze gezileri,Küçük Prens,Romeo-Juliet gibi çizgi romanlar,öğretici belgesel filmler,bale gösterileri...ile büyüyor çocuklar.Sonuçta %30 kitap okuyan bir nesil... Metroda,otobüste,vapurlarda,deniz kenarlarında,yazlık mahallerde...kitap okuyan bir ahali ortaya çıkıyor.

Bazen bakıyorum, deniz kenarlarında,uzun vapur yolculuklarında,deniz otobüslerinde,...ya da uzun süreli yolculuklarda,ya da yazlık mahallerde...Benim ahaliden birtekinin elinde ne bir kitap,ne deargi,gazete falan...Uzun..uzun ufka bakarlar.. Sanki hepsi bir filozof sanırsınız. Ne düşünürler...Bilinmez.
Oysa batılı insan her-yerde okur. Okur ya ne olursa olsun.
Sanıyorum suç yine TV lerde ,ahaliyi tembelliğe sevkediyorlar.Bu konuda ŞEBEKE filmini görün. Epey eski. Ünlü yönetmen Sidney Lumet'in. Başrollerda Peter Finch ve Willam Holden..
 Sonuç değişmeyecek kendimi boşuna paralıyorum,bari benim son kitabım BABAM DÜŞÜYOR okunsa diyorum içimden,gülümseyerek...

15 Kasımda TÜYAP'daki imza günüme beklerim.
 
 





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder