28 Ekim 2015 Çarşamba

USTADAN ÖZ-DEYİŞLER...

USTADAN ÖZ-DEYİŞLER...
Iyi yazarlığı kadar,bir FİLOZOFdu...Gençlik yıllarımızdaki muhabbetlerimizde çook şeyler öğrendim ÇETİN ALTAN'dan.. Sonraları yazar olmamda büyük etkisi olmuştur. ENSEYİ KARARTMAYIN,BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ? VARLIKLI OLMAK DEĞİL,VAR OLMAK..özdeyişlerini ondan kaptım.Yazılarımda sık-sık kullanırım...Üç yıl önce sanıyorum,Maltepe'deki bir etkinliğinde BEDİA KİTABIMI imzalayıp vermek büyük onur oldu benim için...Konuşma sırasında aklımda kalan özdeyişleri ...şöyle:
" Kadınsız bir hayat hayat değildir.Kadın seni beğenmiyorsa ,sahip oludukların hiçbir işe yaramaz.( Burada cesaret edebilseydim,Atilla İlhan'dan Ne Kadınlar Sevdim... şiirini okuyacaktım.Okuyamadım)..Yazar olmak kolay değil. İki şeyden birini seçeceksin, Yazmayı veya hedonist bir tavırla hayattan zevk almayı. İkisi bir arada yürümez...Neyi merak ediyorsan o önemlidir hayatta. Ancak sen önemli değil değerli şeyleri yaz...Hayat yaşandığı kadar vardır,gerisi ya hafızaladaki hatıra ya da hayallerdeki ümittir...Dünya bir felakete gidiyor. Çaresi Erich Fromm felsefesi,varlıklı olmak değil,var olmak...İnsanlar değerli olmayı unuttular,önemli olmaya çalışıyorlar..."

Bazı entel-sol arkadaşlarımın( biraz da fazla ulusalcı) " Döneklik..Özal yağcılığı...Eski çizgisinden sapma..." eleştirilerine katılmıyorum.Halen piyasadaki jonglör yazarların çoğundan çook iyidir kanımca.Ayrıca bu üstün filozof yanı bazı hatalarını yok sayabilir diye düşünüyorum...
 Heey gidi koca Usta..Işıklar içinde yat.

Çook sevdiğin William Shekespeare'in sonnetleriniden birinde dediği gibi:
Gökyüzünün tüm yıldızları kabrine yağsın
Meleklerin ninnileriyle uyu..
 

 
 
 
 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder